Levegőben a GENPRO!

6

Sikeresen végrehajtotta első felszállásait a GENPRO, fedélzetén Rohács Tamás berepülő pilótánkkal.

A GENPRO első felszállását 20 csomóig kissebességű, 50 csomóig a nagysebességű gurulópróbák előzték meg. Ezek során már érzékelhető volt néhány fontos jellemzője a gépnek: iránystabilitás, jó kormányozhatóság, jól működő fékek.

Az első felszállások során a GENPRO általános vezethetőségét, repülőképességét kellett ellenőrizni. Rohács Tamás szerint a legelső pillanatokban is gond nélkül volt tartható a 80 csomós emelkedési sebesség, a kormányok harmonikusan dolgoznak mindegyik tengely körül. Már az emelkedés első szakaszában érzékelhető volt a gép megfelelő hossz-stabilitása. Az első fordulóban tapasztalható volt az is, mennyire jók a gép forduló tulajdonságai. Tamás hosszúra vette az első megközelítést, hogy legyen idő rendezni a sebességet, majd következett az ugyancsak szépen sikerült hárompontos földet érés.

12Az első felszállások után minden alkalommal sok mindent kell ellenőrizni a gépen, ezért ezek a repülések általában csak tizenöt percig tartottak. Az első felszállások során tisztázódott, hogy a GENPRO repülési tulajdonságai alapvetően rendben vannak. Eddig közel egy órát repült a gép, és még húsz órát tölt a GENPRO „talpon”, eközben tovább kell ellenőrizni a kormányozhatóságot és egyre bővíteni az úgynevezett flight envelope-ot, vagyis a repülőgép megengedett repülési és terhelési területét, hiszen eddig a gép csak 109 csomóval és +/-3 g-vel repülhetett.

 
Hamarosan a műrepülés összetett világbajnokával, Francois Le Vot-tal is elemelkedik a GENPRO.